100 порад як бути хорошим дизайнером. Частина II

Це продовження перекладу статті “100 Tips About Being a Good Designer” від Дженніфер Пріст. Першу частину (поради 1-30) ви можете знайти за цим посиланням.

31. Ніколи не пропонуйте зробити роботу, за яку, на вашу думку, ви не отримуєте належної компенсації. Я бачила багатьох людей, які зголошуються щось робити “за дякую”, а потім починають ображатися, що компанія не робить щось для них, не віддячує їм. Якщо компанія пропонує вам написати безкоштовний блог пост для її блогу і ви його пишете знаючи, що вам за нього не заплатять/не компенсують, ви не повинні потім на щось сподіватися. Ви повинні або усвідомити, що матеріальної вигоди від цього не буде, або знайти для себе вигоду від цього у чомусь іншому (наприклад реклама самої себе у блозі компанії).

Додам від себе: Я часто, ні, майже постійно, погоджуюся написати гостьовий пост у блозі компанії “за дякую”, якщо така пропозиція мені надходить. Я розцінюю це як можливість показати себе новій аудиторії, прорекламувати свій блог/youtube канал, отримати нових читачів.

32. Якщо компанія не проводить набір у дизайн команду, це не означає, що у них немає додаткових можливостей по співпраці. Якщо ви дійсно хочете працювати із компанією, зверніться до неї самостійно.

Додам від себе: Перш ніж робити це, впевніться, що вам є що показати (див. пункт 30 мою примітку). Імейли на зразок “Я дуже люблю ваші товари, у мене їх немає, я з ними ніколи не працювала, але дуже хочу” ні до чого не приведуть. Щоб потрапити на вершину, треба зробити свої роботи унікальними та неповторними і запропонувати компанії щось таке, на що вона не зможе сказати ні (і чого у неї ще немає або є дуже мало).

33. Якщо у вас є імейл адреса компанії, не надсилайте їм своє резюме просто так. Вам спершу слід розвинути якісь стосунки із цією компанією, і лише потім питати про співпрацю.

34. Відвідуйте виставки із власним бейджем (із бейджем свого власного бізнесу). Ви отримаєте більше пропозицій по співпраці і на вас будуть дивитися як на професіонала у вашій сфері.

Додам від себе: Поясню про власний бейдж. На виставку CHA, для прикладу, дизайнер може потрапити як дизайнер компанії, в якої він є учасником дизайн команди. Компанії часто таке практикують. Але припустимо, у вас є бейдж від Lawn Fawn (виробник штампів) і ви підходите із цим бейджем (бейдж завжди повинен висіти у вас на шиї під час виставки, щоб люди знали з ким спілкуються, це неписане правило) до кімнатки іншого виробника штампів. Звісно, ніхто вам там роботу не запропонує, бо ви працюєте у конкурента. Якщо ж у вас є свій власний бейдж, на якому написано, що ви Джейн Могран, незалежний дизайнер, працюєте із різними компаніями, то шансів у вас буде куди більше. Так само і в нас на Україні. Є виставки на яких представляються різні магазини. Ви можете підійти до магазину і представитися. В гіршому випадку вам просто відмовлять, а в кращому – запросять працювати. Але знову ж таки, пам’ятайте про пункт 32.

35. Якщо ви відвідуєте виставку із бейджем компанії (а не своїм власним), не заходьте до кімнатки конкурентів. Це неписане правило. Відтак див. пункт 34.

36. Якщо ви відвідуєте виставку із компанією і маєте бейдж компанії і якщо компанія сподівається, що ви працюватимете у їхній кімнатці під час виставки, впевніться, що ви отримаєте за це належну компенсацію. Це може бути погодинна оплата праці/оплата дороги/оплата вартості проживання у готелі/оплата харчування. Вам слід обговорити це із компанією ДО виставки і до того, як ви погодитесь працювати на виставці від їхнього імені. Ви не хочете витрачати гроші і працювати на когось іншого (наприклад, витрати на авіа квиток, якщо ви увесь час пропрацюєте у кімнатці компанії і не працюватимете на себе). І компанія може не знати, що вам щось потрібно поки ви про це не попросите.

37. Встановіть ліміти. Вам слід поговорити із компаніями, з якими ви співпрацюєте і сказати їм що ви можете, а чого ви не можете для них робити. Наприклад, я не допомагаю в будівництві і розбиранні кімнаток на виставках. У мене є фізичні обмеження, але окрім цього, я просто не надаю таких послуг.

38. Якщо ви відвідуєте виставку із своїм власним бейджем, намагайтесь зустрітися із представниками компаній з якими ви працюєте якщо вони там теж будуть. Спілкування віч-на-віч безцінне!

Додам від себе: І не лише компаній, з якими ви працюєте, а й такими, які про вас просто знають. Це може “вилитися” у додаткові можливості, наприклад, запрошення побути гостем у блозі, зняти відео, випробувати нові матеріали і навіть приєднатися до нового проекту чи дизайн команди. Коли ми їздимо на виставки у США я завжди заходжу до кімнаток компаній, з якими я якимось чином (в більшості віртуально) знайома. Навіть просто аби сказати привіт і запитати як справи. Наприклад Stampendous, я була у них запрошеним дизайнером декілька років тому і тепер кожного року ми заходимо аби перекинутися декількома словами і просто підтримати стосунки.

39. Візьміть своє портфоліо на виставку. Покажіть свої роботи потенційним “клієнтам”.

40. Зробіть візитки. Вони повинні містити ваше ім’я, назву компанії, номер телефону, імейл адресу, адресу сайту/блогу. Люди повинні мати можливість легко з вами зв’язатися.

Додам від себе: Під назвою компанії можна зазначити свій бренд. Мій бренд – Yana Smakula. Це ім’я під яким мене знають, тому саме воно у мене зазначене на візитках. Там же можна вказати свої профілі у соціальних мережах (якщо вони “заточені” під вашу роботу, а не містять переважно ваші особисті фото, фото ваших дітей та домашніх улюбленців).

41. У своєму блозі давайте посилання на компанії, з якими ви працюєте, якщо ви хочете, щоб вони давали посилання на вас. Часто компанії дають спеціальний банер для розміщення у блозі.

Додам від себе: Якщо банер не підходить по стилю до мого блогу, я можу його легенько перемалювати і зробити таким, як мені треба аби він підходив. Такі банери я завжди розміщую з гордістю.

42. Meet with a CPA or tax advisor about how to handle taxes as a designer. You might be considered a sole proprietor or receive 1099s at the end of the year and you need to know how to handle them.

Цей пункт я не перекладаю дослівно, оскільки тут йде мова про сплату податків у США. Тим не менше, вам слід проконсультуватися в податковій як слід сплачувати податки за роботу дизайнера. Якщо це ваша робота на постійній основі, вам слід зареєструватися як приватний підприємець та сплачувати податки згідно законодавства.

43. Отримання товарів як компенсація за роботу також підлягає оподаткуванню. Ведіть записи товарів, які ви отримали як оплату вашої праці для податкової звітності.

44. Обов’язково зареєструйтесь приватним підприємцем якщо це є для вас постійною роботою. Це захистить вас від непотрібних питань сусідів, коли вам приходитимуть великі пакунки товарів ледь не щодня.

45. Будучи зареєстрованим як приватний підприємець ви зробите свій бізнес легальним. Це може бути необхідним, щоб отримати доступ до виставок чи вступу до асоціацій, що допоможе росту вашого бізнесу.

Додам від себе: Закордонні компанії це не українські і вони не завжди розуміють якщо ви працюєте підпільно.

46. Ведіть свої бізнес фінанси окремо від своїх особистих фінансів. Знову ж таки, див. пункт 42.

47. Якщо ви створили щось унікальне чи маєте якийсь винахід, проконсультуйтесь із юристом стосовно захисту інтелектуальної власності перш ніж показувати це іншим людям. Ви повинні захистити себе і свою інтелектуальну власність.

48. Не виставляйте в онлайн нічого такого, чого ви б не хотіли поширити. Інші люди будуть ділитися, зберігати, пінити чи копіювати. Відтак, ставте водяні знаки на свої фото.

49. If you want to license your art, find a good mentor or coach. Go to shows to make relationships, ask others if they know of someone who can give you advice. Don’t go it alone.

Додам від себе: Я не впевнена на скільки дослівно (вірно) я перекладаю цей пункт, але ось моє трактування. Якщо ви хочете малювати дизайни для когось (наприклад, як Becca Feeken малює їх для Spellbinders) знайдіть хорошого ментора чи наставника. Попитайте людей як це робиться. Не робіть цього самостійно.

50. Підтримуйте інших дизайнерів. Поділіться посиланням на вашого улюбленого дизайнера зі своїми друзями в соціальних медіа (якщо це буде цікаво вашим фолловерам).

Додам від себе: What goes around, comes around як кажуть, і не лише в поганому сенсі. Ви розповісте про мене, я розповім про вас. Дженніфер Магваєр регулярно розповідає про цікавих кардмейкерів на своїй сторінці у Facebook. Вона і на Зроби Сам(А) колись давала посилання. І я давала посилання на неї тисячу разів, тому що дуже її люблю.

51. Приєднуйтесь до різноманітних груп дизайнерів онлайн. Ви багато чого дізнаєтесь та побудуєте стосунки, які допоможуть вам пройти далі у вашій скрап кар’єрі і навпаки.

52. Якщо вам поступила пропозиція, яка на вашу думку, не добре вам підходить, передайте її іншому дизайнеру, якому вона підійде.

Додам від себе: Наприклад, вас запросили до команди Penny Black, їхні штампи вам не подобаються. Але ви знаєте Галю Петренко (персонаж вигаданий), яка їх дуже любить і робить із ними фантастично красиві роботи. Дайте контакти Галі тому, хто вас запросив (і попередьте про це Галю). Колись, можливо, і Галя зробить для вас те ж саме.

53. Приєднуйтесь до груп блогерів і не тільки із вміннями, які ви хочете розвинути.

54. Якщо ви хочете отримати нові вміння чи знання, запишіться на курси (реальні або в онлайні).

Додам від себе: Курси проводяться не лише для початківців. Це чудовий спосіб вдосконалити свої вміння. Я регулярно проходжу різноманітні курси як по виготовленню листівок так і по підтримці блогу, youtube каналу, взаємодії в соціальних мережах та інше. Кожна моя поїздка на CHA закінчується відвідуванням щонайменше 2-3 поглиблених майстер класів (в тому числі майстер класів від Spellbinders та Hero Arts). Я також проходжу курси в інтернеті, їх є безліч, на будь-який смак і будь-який гаманець. В кінці кожної сторінки мого блогу є посилання на один із ресурсів, що пропонує як безкоштовні, так і платні курси практично на будь-яку тему творчості.

55. Не вчіть, якщо ви не хочете щоб інші люди ділилися вашою технікою з іншими. Вони будуть її копіювати і перевчати інших.

56. Задавайте багато запитань, якщо ви хочете чомусь навчитись. В гіршому випадку вам скажуть “ні”.

57. Приберіть свою робочу поверхню перш ніж робити покрокові фото чи знімати відео. У мене є окремий килимок, який я використовуючи для відео і звичайний, який я використовую коли не знімаю. Таким чином у мене є гарний чистий задній фон. Глядачам так легше побачити що я роблю. Це особливо важливо, якщо ваші відео викладаються на сайті компанії.

58. Редагуючи фото своїх робіт, не розмивайте їхні краї/задній фон. Компанії хочуть бачити чіткі, світлі якісні фото у фокусі.

Додам від себе: Тут мова йде про розмиття заднього фону фотографій програмно. Не робіть цього, якщо ви хочете щоб ваші фото мали красивий розмитий фон краще вкладіть гроші і купіть хороший фотоапарат/об’єктив або див. пункт 54.

59. Зведіть кількість додаткових об’єктів на фото до мінімум. Якщо вони таки є, використайте товари, які ви використали (наприклад штемпельну подушечку і листівку), але усілякі перлинки на нитці та мушлі на задньому фоні дуже відволікають.

Додам від себе: Як на мене, тут мова йде про фото без глибини різкості, коли всі об’єкти виставлені в ряд і всі у фокусі, тоді так, безперечно, вони страшенно відволікають від готової роботи і краще знімати без них, а просто на красивому фоні (в якості якого можна використати звичайний скрап папір).

60. Ніколи не робіть фото на килимі. Всі знають, що це килим.

Додам від себе: У нашому середовищі замість килима використовують простирадла, скатертини, покривала. Скажу чесно, це виглядає страшно. Пробачте мене, не хочу нікого образити, але це так. Вкладіть гроші в універсальний задній фон і використовуйте його. Навіть скрап папір на задньому плані буде дивитися краще, ніж гардини. Я для прикладу, в більшості фотографую на фоні голої стіни на кухні, також у мене є спеціально придбані ламінатні дошки (купила їх за копійки як залишки та обрізки у будівельному магазині).

61. Зробіть манікюр перш ніж знімати відео або робити фото зі своїми руками. Люди помітять ваші неохайні нігті.

Додам від себе: Як гарне фото прикрашає роботу, так і охайно намальовані нігті прикрашають відео. Не обов’язково щоразу ходити до салону, або зробити професійний манікюр. Кожна з нас і сама може намалювати собі нігті. У мене є навіть своя “мулька” (це перебір, звісно, але мені подобається): якщо я знаю, що у мене в роботі буде домінувати якийсь колір, я фарбую нігті таким кольором лаку, щоб вони гарно дивилися на відео і не відволікали від процесу.

62. Помийте руки – пальці чи долоні в чорнилі чи фарбі це невід’ємна частина цієї роботи, але не знімайте відео такими руками (хіба що вони стали такими в процесі зйомки). В іншому випадку вони будуть виглядати замурзаними та неохайними.

63. Гарно освітлені фото ваших робіт є обов’язковими.

Додам від себе: Зловити сонячну погоду у нас, особливо взимку, дуже складно. Тому див. п.54. Я б також радила придбати зовнішній спалах або спеціальні лампи денного світла. За їх допомогою якісні фото можна робити і о 12 годині ночі. Врешті решт листи на зразок “запізнююся, бо не можу сфотографувати листівку, бо вулиці вже третій день дощ” не серйозні. Вам ж ніхто не пише, що “на вулиці хмарно і тому я сьогодні не відправлю вам посилку”.

64. Попросіть когось іншого перечитати ваш пост, перш ніж ви його опублікуєте.

Додам від себе: Я знаю, що роблю мільйон помилок у постах у блозі ЗС. Я вже змирилася з цим. Проте коли я пишу пост, який з’явиться на блозі компанії, з якою я працюю я прошу Лесика його перечитати. В деяких випадках, я прошу координатора команди його перечитати. Мені соромно бачити помилки у моїх постах.

65. Використовуйте перевірку правопису у ваших постах.

На цьому переклад частини другої закінчується. У вас є запитання? Не соромтесь, в гіршому випадку “я скажу вам ні” (див. п. 56)

11 Comments

    1. спасибо за перевод! в этой части полезностей для себя нашла больше )))

      про грамматику очень верно сказано, с руками и маникюром согласна на всю 1000… иногда просто ужас встречается ((

    1. На мою думку – відео – це вже вищий пілотаж скрпа-майстрині, чи якогось іншого дизайнеру.
      Та це ли ше про ті відео – які варті перегляду.
      Я принципово не дивлюся відео (якщо прагу вивчити як майстриня зробила листівку, почерпнути знання нові), якщо це погане відео за якістю, а також не базується на принципах, викладених серед п.31-65
      ~.~

    1. С удовольствием прочитала!! Как же все детально и обосновано!
      Особенно хочется отметить такие моменты как официальный статус в качестве ПП. Действительно, думаю как минимум странно для серьёзных компаний на вопрос какие документы и формы для налогов вам надо сделать услышать вопрос – а я налоги не плачу. Тем более если компания американская, где такой ответ может в тюрьму посадить. Ещё мне кажется не был упомянут вопрос использования лицензионных программ. Например выкладывать на канал производителя видео с закопирайченным саундтреком или смонтированное в хакнутой проге это значит подставлять компанию.

      1. так так 🙂 з податками у них там все зовсім не так як у нас. Про ліцензійне ПЗ повністю погоджуюся, здається, про це йде мова в 3 частині, але можу помилятися. У нас люди вже просто не усвідомлюють, що програма крадена і так і працюють в ній. Тим більше коли зараз є повно всього якщо не по доступній ціні так і взагалі безкоштовного. Навіть той самий Youtube має величезну бібліотеку безкоштовної музики для відео.

Like what you see? Drop me a comment! Thanks!