100 порад як бути хорошим дизайнером

Як бути хорошим дизайнером? Як залишитися в дизайн команді на повторний термін? Що означає бути частиною дизайн команди виробника (не плутати із дизайн командою челлендж блогу).

Це переклад статті 100 Tips About Being a Good Designer від Дженніфер Пріст. Я отримала дозвіл перекласти її статтю українською мовою.

Цей запис, сподіваюся, буде цікавим тим з вас, хто марить потраплянням до дизайн команд всесвітньо відомих виробників. Можливо, він також стане в нагоді початківцям і підкаже чого робити не варто, на що звернути увагу і просто допоможе зрозуміти чи скрап для вас це просто хобі, чи можливо, ви хочете досягнути у ньому чогось більшого.

Зауважу, кожна дизайн команда окрема та індивідуальна. Усі команди працюють по різному. Тому і досвід перебування у командах у кожної з нас буде іншим.

Спершу скажу наступне: участь у дизайн команді виробника товарів це багато роботи. В деяких командах це дуже багато роботи. А в одиницях – це як part time job (робота на неповний робочий день). Це не одна листівка на тиждень/місяць і не один пост у блозі та не 10 прокоментованих записів учасників конкурсу. Ні, це набагато, набагато більше роботи. І 90% тієї роботи всім іншим не видно, тому що вона робиться не для широкого загалу.

Отже, 100 порад як бути хорошим дизайнером (в рамках участі в дизайн командах).

1. Будьте собою.

2. Поставте перед собою цілі та подавайте заявки лише до тих команд, які допоможуть вам досягнути цих цілей.

3. Подавайте заявки лише до тих дизайн команд чиї товари ви справді любите. Компанія подивиться на ваш блог, на вашу онлайн галерею і якщо ви постійно використовуєте для своїх робіт товари їхніх конкурентів вони не зрозуміють навіщо ви подали заявку до їхньої команди.

Додам від себе: Повірте, якщо не любите працювати із товарами, скажімо Websters Pages, а вас взяли до їхньої команди вам буде складно робити красиві, якісні роботи. І це по ваших роботах буде видно.

4. Ніколи не продавайте товари, які ви отримали для роботи у дизайн команді. Ви можете їх віддати комусь безкоштовно (розіграти цукерку у блозі), але спершу запитайте координатора команди чи це дозволено.

5. Не жалійтесь на компанії на форумах та в соціальних медіа, а особливо на компанії з якими ви працюєте.

6. Якщо у вимогах до участі в дизайн команді написано, що слід подавати свої листівки для публікації у журналах – робіть це.

7. Отримайте роз’яснення про вимоги та винагороду до того, як ви подасте заявку. Дізнайтесь, чи участь у команді передбачає підписання контракту. Не всі компанії чітко викладають свої вимоги.

Додам від себе: У мене бували випадки, коли я потрапивши до команди (зауважте тут п.5 – я не кажу, про яку саме із команд йде мова, навіть зважаючи на те, що досвід був не повністю позитивним) дізнавалася, що з’явилися нові обов’язкові вимоги, на виконання яких я не розраховувала і не відводила свій час (коли подавала заявку). Я їх сумлінно виконала і добула свій термін до кінця там, але я більше ніколи не подам заявки до цих команд.

Якщо ви не впевнені у переліку вимог/обов’язків, напишіть координатору команди (зазвичай саме її імейл адреса вказана в оголошенні про набір у команду) і перепитайте чи треба робити те, се і т.д. Краще запитати і знати заздалегідь, ніж потім це стане для вас неприємним сюрпризом.

Більш серйозні компанії вимагають підписання контракту для участі у команді. Обов’язково його перечитайте, а краще зробіть це декілька разів. Якщо у контракті щось не вказане, перепитайте. І не розголошуйте умови контракту, це конфіденційна інформація.

8. Не зліться якщо компанія не відписала на вашу заявку на участь в дизайн команді. Якщо вони не обіцяли відписати і повідомити, що отримали заявку – не сподівайтесь що вони будуть це робити.

9. Якщо вас взяли до дизайн команди, а потім ви виявили, що у контракті прописані інші вимоги ніж були заявлені під час набору у команду, ви можете піти з команди. Але спершу поговоріть із координатором команди щоб вияснити це питання.

10. Ставте водяні знаки на свої фото. Краще використовувати водяні знаки компанії, але якщо таких немає – ставте свої.

11. Навчіться якісно і чітко називати свої фото. Де допомагає координатору дизайн команди ідентифікувати їх.

Додам від себе: Деякі команди містять чіткі вимоги стосовно назви файлів із фотографіями. Навіть якщо таких вимог немає, візьміть за звичку називати фото так, щоб лише по назві можна було зрозуміти що це.

Наприклад, ваше ім’я та прізвище, рік та місяць, тип роботи (листівка, сторінка, інше). Назва повинна бути написана латинськими, а не кириличними літерами. Називаючи фото своїх робіт таким чином ви спростите життя і собі, і координатору команди.

12. Завжди давайте посилання на товар на сайті компанії (або ж на онлайн магазин якщо у них є такий, на який вони хочуть щоб ви давали посилання).

13. Якщо ви приймаєте участь у блог хопі спонсорами якого є виробник НІКОЛИ не використовуйте товари від виробника-конкурента. Якщо вам потрібне чорнило і компанія-виробник є спонсором блог хопу, не використовуйте чорнило від іншого виробника. Якщо воно вам потрібне, попросіть компанію-спонсора, щоб вона вам його прислала. Або попросіть координатора Дизайн Команди. Це найбільша головна біль для координатора команди – я не можу поділитися вашими записами в соціальних медіа якщо ви використали хоча б один товар від конкурента. Таким чином ВИ втрачаєте відвідувачів до вашого блогу, а компанія втрачає гроші, тому що вона не може просувати товар, який вона вам надала і цим ви змусите координатора команди наступного разу подумати двічі чи хоче він з вами працювати чи ні.

14. Поважайте ієрархію. Контактуйте з координатором команди стосовно інформації по компанії. Ніколи не пишіть начальству напряму, хіба що координатор зробив/ла щось зовсім не коректне. Коли учасник дизайн команди пише керівництву напряму, я перестаю хотіти працювати з ними – чиста правда. Це марнує час компанії, оскільки вони найняли координатора якраз для роботи із командою. У них переважно немає часу на роботу з командою, особливо якщо це якась дрібничка, яка не потребує їхньої уваги.

15. Здавайте свою роботу вчасно або завчасно. Якщо ви захворієте, чи станеться ще якась халепа, ви не підведете команду.

Додам від себе: Я усі свої роботи здаю щонайменше за тиждень до терміну здачі. Якщо термін здачі кінець місяця я завжди буду намагатися зробити листівку/відео/інше якомога швидше, навіть в перших числах місяця. Чому? З 2-ох причин, ні навіть з 3-ох. По-перше, мені так спокійніше жити; по-друге, якщо робота не підійшла (і таке буває), у мене є достатньо часу щоб її переробити; по-третє, протягом цього місяця може з’явитися одна-дві-три додаткові можливості, які я не хочу пропустити, виконавши свої основні обов’язки завчасно в мене буде час на додаткові можливості, наприклад я матиму час зробити листівку та відео для блогу якогось виробника, де мене запросили бути гостьовим дизайнером. Чи матиму час взяти участь у блог хопі.

16. Якщо сталося так, що ви не встигаєте здати роботу вчасно, обов’язково попередьте координатора команди завчасно. Координатору команди необхідний час, щоб знайти заміну, змінити розклад і підлаштуватися під вашу затримку, тому обов’язково його про це попередьте.

17. Не йдіть у відставку із дизайн команди лише заради того, аби бути у команді їхнього конкурента. Це дуже сильно зашкодить вашій репутації. Цим ви зробите так, що попередня команда не зможе дати вам хорошу рекомендацію якщо їх хтось колись її попросить. Це більше шкодить вам як дизайнеру ніж компанії.

18. Спілкуйтесь із координатором вашої команди. Наприклад, якщо ви хочете бути у дизайн команді конкурента і у вас з’явилася можливість туди потрапити поговоріть про це із координатором. Не треба щоб він дізнався про це із запису у вашому блозі.

19. Якщо ви йдете у відставку із команди (тобто покидаєте команду за вашим власним бажанням), поверніть компанії всі не вживані товари (пересилка цих товарів за ваш кошт). Якщо ж вас відпустили з команди, повертати товари не потрібно.

20. Не обговорюйте справи/роботу команди із іншими членами команди чи іншими людьми за межами компанії.

Додам від себе: Це не етично. Учасники однієї команди можуть працювати на різних умовах, і ці умови повинні бути відомими лише координатору та конкретному учаснику. Не обговорюйте роботу координатора за його спиною.

21. Виготовляйте оригінальні роботи. Якщо вас надихнула робота іншої людини, обов’язково зазначте це. Але якщо ви працюєте дизайнером, то все ж таки краще створювати щось повністю своє.

22. Намагайтесь створити щось таке, що надихне інших. Звісно, можна зробити щось просте, але змусьте себе зробити щось таке, до чого ніхто інший не додумається.

23. Будучи учасником дизайн команди у вас є декілька завдань: просувати/рекламувати компанію, рекламувати товари компанії, надихати споживачів, створювати матеріал для маркетингових цілей (соціальних медіа, виставок, рекламних флаєрів, каталогів).

Додам від себе: Тобто це все не зводиться просто до красивих листівок/сторінок/альбомів. Це набагато більше. Ви стаєте обличчям компанії і повинні поводити себе відповідно.

24. Змушуйте себе продовжувати вчитися – опановуйте нові техніки, нові матеріали. Вдосконалюючи свої навички ви робите себе більш цінним для компанії, в команді якої ви є. Ви також можете використати ці навички для росту свого блогу.

Додам від себе: Немає вершини досконалості. Навіть якщо ви гуру, скажімо, листівок у стилі вінтаж, спробуйте опанувати шеббі шик. Серйозні компанії завжди шукають людей, які вміють робити не лише щось одне.

25. Якщо ви просите компанію стати спонсором вашого майстер класу обов’язково скажіть що спонсором МК є така-то компанія під час самого МК, у вашому блозі та в соціальних медіа.

26. Якщо компанія надала дорогі інструменти для використання під час проведення майстер класів не роздавайте ці інструменти учасникам (хіба що компанія дала вам на це дозвіл). Заберіть їх і використайте для наступного класу щоб продовжити просувати/рекламувати компанію.

27. Коли ви працюєте над проектом в рамках дизайн команди (робите листівку, сторінку і т.д.) намагайтесь використати більше одного товару для вашої роботи (хіба що, сказано, використати лише 1).

Додам від себе: Якщо вам кажуть працювати із якимось певним товаром (компанії часто призначають конкретний товар) вам слід зробити його зіркою вашої роботи. Якщо це набір штампів із красивими квітами і маленькими написами, не використовуйте лише маленький напис (і зображення із іншого набору штампів), використайте також і квіти. Намагайтесь застосувати інші товари від цього виробника; якщо цей виробник виготовляє клейкі матеріали, в жодному разі не використовуйте клейкі матеріали від конкурента.

28. Покажіть свою універсальність. Не робіть лише листівки, виготовляйте різноманітні роботи в рамках обов’язків в команді.

Додам від себе: Звісно, якщо вас брали робити лише листівки, то робіть лише їх; але і листівки можна робити різними, прямокутними, квадратними, фігурними і т.д.

29. Майте бажання вчитися. Попросіть допомоги у координатора команди у створенні відео чи опануванні нової техніки.

30. Якщо ви не отримуєте гроші за роботу в команді, впевніться що компенсація яку ви отримуєте того варта. Не ображайтесь, якщо вам не пропонують гроші. Вам просто слід визначити для себе яку компенсацію за свою роботу ви хочете отримувати.

Додам від себе: Щоб чогось досягнути спершу треба багато чого зробити “за дякую”. Звісно, є люди, які на цьому наживаються, але повірте, компанії цінять працьовитих людей і знайшовши вас (і побачивши скільки ви вклали себе у свою роботу) обов’язково вам щось запропонують. Просто сидіти і чекати що з неба впаде запрошення до дизайн команди American Crafts не можна. Треба щось, навіть не щось, а дуже багато, для цього зробити.

Які ваші думки? Впевнена, у вас є безліч запитань. Не соромтесь, залишайте їх у коментарях. Якщо стаття видалась вам цікавою, я спробую опублікувати другу частину за декілька тижнів.

SUBSCRIBE TO MY NEWSLETTER

34 Comments

    1. Очень интересная статья! Яночка, твои дополнения очень к стати! С нетерпением жду продолжения! Хотелось бы еще каких-то дельных советов для попадения в команды иностранных блогов)

      1. дякую, Наталю!
        інформація про попадання в іноземні ДК в цій статті (і її продовженні) є описана, а якщо ж потрібні більш детальні та покрокові інструкції – то ця інформація, не хочу здатися меркантильною, не є безкоштовною 🙂 багато дівчтаю мають платні курси по попаданню у ДК, я теж можу, якщо будуть бажаючі провести або такий курс або влаштувати індивідуальні консультації 🙂

    1. Так дуже цікава стаття. Я аж розстроїлась, що не все одразу :(. Чим більше нюансів, тим краще.
      Також цікавить критерії, на які звертають увагу і в Спелбіндерс Україна (крім зазначених у статті). Ну і якщо є досвід було б добре почути якісь поради що стосуються роботи в пострадянському простор.

      1. усе одразу немає часу перекласти 🙂

        стосовно критерії до Spellbinders UA – вони базуються на цих 100 порадах, нічого особливого та екстраординарного у вимогах немає. Ми шукаємо людей, які працюють в різних стилях. Тому якщо вже є людина, яка скажімо працює в стилі шеббі, то ще одну таку людину ми в команду брати не будемо, щоб не було повторів.
        Досвіду в пострадянському просторі у мене мало, це лише Арт Уголок, в ту команду я потрапила по запрошенню після інтенсивної участі у їхніх конкурсах. Пост радянський простій це зовсім інший підхід до роботи, починаючи від вимог, правил та й власне компенсації за роботу у ДК. Команда Spellbinders UA прагне працювати за зразком основної команди Spellbinders, відповідно ми беремо за модель американську ДК, а не пост радянські команди.

    1. До речі ще цікавить питання ссилок на матеріали на два магазини одночасно. Як воно організовано технічно і організаційно з виробниками?
      Дякую.

      1. технічно це питання організовується програмно за допомогою InLinkz http://goo.gl/fSGFTs, але щоб повноцінно користуватися цією програмою за неї треба платити, $5 на місяць, як на мене – це дорого, я користуватися нею перестала коли у мене закінчився оплачений ще минулого року річний план. Тепер роблю посилання на матеріали вручну, посилаюся або на один магазин (наприклад ЗС), або додаю фото товару двічі і там вже роблю два різних посилання. Це довше, але безкоштовно.
        Магазини за кордоном часто мають спеціальні програми по співпраці із дизайнерами. За українські – я не чула, щоб у нас якийсь магазин мав таку програму.

    1. Якраз зробила листівку і вирішила заглянути до блогу Зроби Сама.Відкривши статтю я просто не могла відірватися)
      Це не тільки гарно написано-це ще й так якісно перекладено.Дуже дякую за переклад і поради від себе:)

    1. Яна, дякую за статтю, це такий об’єм роботи – перекласти! вже читала її англійською, коли ти давала посилання, але твої коментарі та примітки – важливий бонус 🙂

    1. Прочитала эту статью еще тогда, когда на ФБ ссылку на нее давала. Вернее даже не прочитала, а заглотнула. Очень интересно, детально написано. И главное, так сказать, вся правда матка. Быть в ДК производителя это почет и хвала и бесплатные материалы, но это только вершина айсберга. И многие очень неприятно удивляются, когда оказывается, что работы намного больше, и она не всегда интересна. Мне например, мягко говоря, иногда странно видеть – хочу в ДК, но не хочу с соц.сетями возиться или учиться делать красивые фото (??????).
      Очень интересно было почитать твои личные комментарии по нескоторым вопросам. С нетерпением жду продолжения 🙂

      1. так, так, Дженніфер багато чого для дизайнерів пише цікавого. Я досить недавно підсіла на її блог, практично кожного дня читаю, щось постійно нове для себе знаходжу.
        І так, робота на виробника – це дійсно айсберг 🙂
        дякую!

    1. Даже и не подозревала, насколько все сложно)) Очень интересно прочесть продолжение, и твои комментарии как нельзя кстати – многое пояснят.

    1. О, круто, ты уже первую часть перевела!
      Я бы каждую из частей начинала фразой-работа в дк это не шаровые материалы-это РАБОТА)))))))))))))))

    1. Надзвичайно цікаво! Чекаю на продовження. Адже мало хто замислюється який це величезний об’єм роботи. Бачать лише приємності – подарунки від виробника та славу))

Leave a comment

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *