Типи чорнил та рекомендації щодо їх застосування. Частина VII. Детально про чорнила для гарячого ембоссінгу

Ми продовжуємо знайомитися із різними типами чорнил для штампування і сьогодні детально поговоримо про чорнила для гарячого ембоссінгу (тиснення), їх властивості та найкращі сфери застосування.

Зауважу, всю інформацію я подаю на основі свого досвіду, тому вона є суб’єктивною. Інформація також є не повною, оскільки всього у цьому житті не перепробуєш. Сподіваюся для початківця цієї інформації буде більш ніж достатньо.

Основні властивості чорнил для гарячого ембоссінгу:

Повернемося до нашої таблички та розглянемо її пункти більш детально:

Типи чорнил та рекомендації щодо їх застовування. Частина VII. Детально про чорнила для гарячого ембоссінгу

на якій основі вони виготовлені?

цю інформацію мені так і не вдалося знайти, припускаю, що вони виготовлені на масляній або олійній основі, оскільки є досить жирними на дотик. Додано від Tania: наскільки я знаю, чорнило для гарячого ембоссінгу наполовину складається з клейового розчину, тому воно і є липким і жирним на дотик і довго сохне.

скільки часу вони сохнуть?

чорнила для гарячого ембоссінгу сохнуть дуже довго, вони залишаються вологими і через 5 -10 хвилин.

чи потечуть вони від води?

не актуально, оскільки чорнила прозорі

чи підійдуть для тонування паперу?

знову ж таки не актуально тому що вони прозорі.

Що ще варто знати про чорнила для гарячого ембоссінгу?

Якщо ви читали попередні статті про чорнила, ви зауважили, що окрім спеціальних чорнил для гарячого ембоссінгу можна використовувати багато інших чорнил, наприклад ті ж самі пігментні чорнила, або чорнила Distress. В результаті чого виникає логічне запитання – навіщо купувати ще одне спеціальне чорнило, яке можна використати виключно для гарячого ембоссінгу?

На це є три причини:

  1. Легше купити одну прозору подушечку для ембоссінгу і використовувати з нею пудру будь-якого кольору, ніж щоразу шукати штемпельну подушечку що співпадає із кольором пудри, яку ви плануєте використати.
  2. Прозору пудру для гарячого ембоссінгу немає змісту використовувати із непрозорим чорнилом (якщо потрібно добитися саме того ефекту, який дає прозора пудра). Відповідно без спеціальної подушечки для гарячого ембоссінгу тут не обійтися. Додано: використовуючи прозору пудру із кольоровими чорнилами можна добитися цікавих результатів, адже колір чорнила буде проступати із-під прозорої пудри. Про це детальніше я розповім іншого разу.
  3. Як не крути, але довше ніж чорнило для гарячого ембоссінгу не сохне жодне чорнило. Відповідно працюючи із спеціальною штемпельною подушечкою не потрібно поспішати, у вас завжди буде достатньо часу щоб зробити гарячий ембоссінг.

Додано від Tania:

не втримуюсь, щоб не зауважити, що не погоджуюсь з пунктами 1 і 2 про причини для покупки чорнила для ембоссінгу; по-моєму, це чорнило найнеобхідніше для створення ефекту “тон в тон” (чи “мокрого” ефекту, як його ще називають), а в решті випадків без нього можна і обійтись; хоча сама я маю і часто ним користуюсь;
я часто використовую кольорове чорнило з прозорою пудрою – результат чудовий, але потрібен світлий або однорідний тон, а от якщо треба, припустимо, зробити ембоссінг через кілька різних видів паперу з різними кольорами і принтами, тут кольорова пудра просто необхідна – тому що вона дасть однаковий колір на будь-якому папері і не буде перепадів відтінку. Взагалі, кольорові пудри мають “вкриваючий ефект” (тобто при плавленні вони покривають колір чорнил),

“вкриваючий ефект” – на етикетці це позначається як opaque (не прозорий, такий, що не пропускає світло)

тому теоретично, ïх можна використовувати з будь-якими довгосохнучими чорнилами, проте для оптимального результату варто все таки використовувати світліше чорнило від кольору пудри;
ще з свого досвіду можу додати, що прозоре чорнило не дуже підходить для тонких написів, вірніше, воно підходить, але натискати треба дуже обережно і легенько, бо інакше пудри налипне багато і буде неохайно, а то і нечитабельно.

Поки що це все що я знаю про різні типи чорнил. Якщо у вас є запитання – будь-ласка, залишайте їх у коментарях, я спробую максимально правильно на них відповісти.

І головне, не бійтеся експериментувати із чорнилами та самостійно досліджувати їхні властивості 😉 .

SUBSCRIBE TO MY NEWSLETTER

22 Comments

    1. Яночко, спасибі Вам за проведену роботу! Дуже багато цікавої та корисної інформації. І все подано в дуже доступний формі, спасибі:)

    1. Яночка, чтото я не поняла что ті хотела сказать єтой фразой: “Прозору пудру для гарячого ембоссінгу немає змісту використовувати із непрозорим чорнилом.” Может кто-то может перевести на русский или сказать другими словами? Извините за (возможно) глупый вопрос.
      Отдельное спасибо тебе, Яна, за проделанную работу. Ты молодец!

    1. А я ще не дішла до гарячого ембоссінгу… Трохи жалкую, що не скористалася новорічною пропозиціэю від Яни… Для mara_ko перекладаю:”прозрачную пудру для горячего эмбоссинга нет смысла использовать с непрозрачным чернилом”.

    1. Думаю, Яна хотіла сказати, що подушечку краще мати з прозорим чорнилом, а пудри можна мати різноманітних кольорів.

    1. julietta, спасибо за перевод. Значит, я для себя все правильно поняла. Тут я готова поспорить. У меня долгое время не было специальных чернил для горячего эмбоссинга, а прозрачная пудра была. Для основы я использовала и цветные чернила, и гелевые ручки, и клеевые ручки. Цветные чернила даже удобно использовать с прозрачной пудрой, т.к. невозможно иметь все цвета пудр для эмбоссинга, а вот чернил, как правило, у нас у всех много…

      1. Извиняюсь, неправильно прочитала… Можно убрать слова: “тут я готова поспорить”. Считайте, что поделилась своими открытиями в области использования пудры для горячего эмбоссинга.
        Но ведь если использовать прозрачную подушечку и прозрачную пудру на белой бумаге (и не только), а потом затонировать бумагу цветными чернилами, то получится красивый эффект, ведь чернила не лягут на расплавленную пудру.
        Еще раз извиняюсь, что не правильно прочитала, а потом начала спорить:)

          1. Раньше, когда у меня не было большого количества штампов с надписями, я распечатывала необходимые надписи на домашнем принтере, потом аккуратно обводила их (надписи) гелевыми ручками необходимого цвета, посыпала пудрой и плавила её. Дело в том, что гелевые ручки высыхают не быстро, и этого достаточно для того, что бы пудра прилипла к линиям. Единственное, что стоит заметить, если надпись большая, то стоит работать поэтапно (т.е. прорисовывать небольшие участки, посыпать пудрой, опять прорисовать, посыпать и т.д.), а плавить можно в конце – все вместе. Здесь, например, можно посмотреть, как я обводила надпись “8 Марта” http://marascrap.blogspot.com/2011/02/blog-post_27.html (при увеличении фотки хорошо видно).
            Клеевыми ручками я пользовалась, когда не знала, что такое “глоссик”. Т.е. хочется выделить какой-то элемент, намазываете его клеем из клеевой ручки (там тонкий кончик), посыпаете пудрой и плавите. Например, здесь я выделили носик и глазки медведику http://marascrap.blogspot.com/2010/08/blog-post_18.html или здесь http://marascrap.blogspot.com/2011/03/8_01.html выделены разные мелкие элементы.

        1. mara_ko – нічого страшного, не треба вибачатися 🙂
          я до речі, згідна з тим, що прозора пудра + кольорове чорнило це хороша ідея – вчора таке випробувала.
          що ж я мала на увазі у статті (я вже дописала), що для отримання власне ефекту від прозорої пудри (на вигляд мокре та темніше від фону зображення) потрібно використати прозоре чорнило, використовуючи кольорове – буде інший результат.

    1. Яна, спасибо за чудесный обзор! такой полной и детальной информации нет нигде! столько всего еще стоит опробовать! статьи очень помогли с определением выбора при покупке и областью применения. еще раз спасибо!

    1. Яночка, це колоссальний труд! Такої повної інформації я ще не зустрічала! Дуже корисні і прості для сприйняття обзори! Тепер все зрозуміло що до чого =))))

    1. наскільки я знаю, чорнило для гарячого ембоссингу наполовину складається з клейового розчину, тому воно і є липким і жирним на дотик і довго сохне.
      не втримуюсь, щоб не зауважити, що не погоджуюсь з пунктами 1 і 2 про причини для покупки чорнила для ембоссингу; по-моєму, че чорнило найнеобхідніше для створення ефекту “тон в тон” (чи “мокрого” ефекту, як його ще називають), а в решті випадків без нього можна і обійтись; хоча сама я маю і часто ним користуюсь
      я часто використовую кольорове чорнило з прозорою пудрою -результат чудовий, але потрібен світлий або однорідний тон. а от якщо треба, припустимо, зробити ембоссінг через кілька різний видів паперу з різними кольорами і принтами, тут кольорова пудра просто необхідна – тому що вона дасть однаковий колір на будь-якому папері і не буде перепадів відтінку. взагалі, кольорові пудри мають “вкриваючий ефект” (тобто при плавленні вони покривають колір чорнил), тому теоретично, ïх можна використовувати з будь-якими довгосохнучими чорнилами, проте для оптимального результату варто все таки використовувати світліше чорнило від кольору пудри, чхоб без сюрпризів
      ще з свого досвіду можу додати, що прозоре чорнило не дуже підходить для тонких написів, вірніше, воно підходить, але натискати треба дуже обережно і легенько, бо інакше пудри налипне багато і буде неакуратно, а то і нечитабельно

    1. О, спасибо, девочки!!!
      А то я всегда думала, зачем специально покупать эту штемпельную подушку для эмбоссинга!
      Спасибо большое, запишу себе в блокнот! Очень полезная инофрмация! Главное, теперь чтоб мой мозг это переварил!

Leave a comment

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *